Religia - lekcje zdalne.
Klasy V - VI
T: „Wstańcie, chodźmy”
Utwór wprowadzający w temat: https://www.youtube.com/watch?v=u-XGQ4h1Qns&list=RDu-XGQ4h1Qns&start_radio=1
Pontyfikat Wojtyły należy do najdłuższych w historii. Przypada on też na przełom tysiącleci. Jan Paweł II jest zdecydowanym rekordzistą, jeśli chodzi o podróże. Wielokrotnie, na całym świecie przewodził kilkumilionowym zgromadzeniom. Kanonizował i beatyfikował tyle osób, co wszyscy poprzednicy razem wzięci. Stał się największym moralnym autorytetem i życiowym wzorem. Przezwyciężył kryzys w Kościele i uczynił go bardziej globalnym. Podjął tysiące dobrych decyzji, wygłosił setki ważnych przemówień, wydał szereg encyklik. Podejmując dialog ekumeniczny i międzyreligijny, odznaczył się jako przywódca całej ludzkości. Zainicjował Światowe Dni Młodzieży, które okazały się spektakularnym sukcesem. Jest też męczennikiem, choć zamach przeżył. Najważniejsze są tym niemniej dwie rzeczy.
Po pierwsze, papież-Polak obalił komunizm.
Po drugie, papież z Krakowa upowszechnił na całym globie kult miłosierdzia Bożego. Podczas ostatniej pielgrzymki do ojczyzny dokonał historycznego aktu zawierzenia świata Bożemu miłosierdziu, zostawiając rodakom testament: "Bądźcie świadkami miłosierdzia!”.
Zadanie (robimy podczas lekcji zdalnej)
– uczniowie otrzymują skopiowane wykreślanki; mają za zadanie odnaleźć wszystkie wyrazy i wykreślić je, następnie odczytać pozostałe litery i zapisać hasło.
wyrazy do wykreślenia:
Poziomo: Karol, Kraków, Papieski, Seminarium,
Pionowo: Kardynał, Biblia, Ojciec, Lolek, Wstańcie, Kremówki, Wadowice
K |
A |
R |
O |
L |
D |
A |
Z |
K |
W |
A |
I |
E |
Ń |
O |
P |
W |
A |
R |
A |
R |
B |
P |
O |
L |
I |
S |
E |
E |
D |
D |
I |
S |
J |
E |
K |
T |
I |
M |
O |
Y |
B |
W |
C |
K |
R |
A |
K |
Ó |
W |
N |
L |
S |
I |
T |
A |
Ń |
Ń |
W |
I |
A |
I |
C |
E |
I |
E |
C |
C |
K |
C |
Ł |
A |
H |
C |
O |
D |
I |
Ź |
I |
E |
M |
Y |
P |
A |
P |
I |
E |
S |
K |
I |
S |
E |
M |
J |
N |
A |
R |
I |
U |
M |
Klasy VII - VIII
T: „Wstańcie, chodźmy”
Utwór wprowadzający w temat: https://www.youtube.com/watch?v=u-XGQ4h1Qns&list=RDu-XGQ4h1Qns&start_radio=1
Pontyfikat Wojtyły należy do najdłuższych w historii. Przypada on też na przełom tysiącleci. Jan Paweł II jest zdecydowanym rekordzistą, jeśli chodzi o podróże. Wielokrotnie, na całym świecie przewodził kilkumilionowym zgromadzeniom. Kanonizował i beatyfikował tyle osób, co wszyscy poprzednicy razem wzięci. Stał się największym moralnym autorytetem i życiowym wzorem. Przezwyciężył kryzys w Kościele i uczynił go bardziej globalnym. Podjął tysiące dobrych decyzji, wygłosił setki ważnych przemówień, wydał szereg encyklik. Podejmując dialog ekumeniczny i międzyreligijny, odznaczył się jako przywódca całej ludzkości. Zainicjował Światowe Dni Młodzieży, które okazały się spektakularnym sukcesem. Jest też męczennikiem, choć zamach przeżył. Najważniejsze są tym niemniej dwie rzeczy.
Po pierwsze, papież-Polak obalił komunizm.
Po drugie, papież z Krakowa upowszechnił na całym globie kult miłosierdzia Bożego. Podczas ostatniej pielgrzymki do ojczyzny dokonał historycznego aktu zawierzenia świata Bożemu miłosierdziu, zostawiając rodakom testament: "Bądźcie świadkami miłosierdzia!”.
Zadanie (robimy podczas lekcji zdalnej)
Klasa VII i VII – uczniowie odszukują odpowiedzi na podane hasła, znajdują je w wykreślance i wykreślają, a z pozostałych liter odczytują hasło i zapisują je w zeszycie.
Hasła poziomo:
Imię Wojtyły
Miasto, którego biskupem był Jan Paweł II nim został papieżem Taki dzień obchodzimy w tym roku 13 października
Szkoła dla księży
Hasła pionowo:
...Sapieha udzielił święceń przyszłemu papieżowi
Księga o Bogu dobrze znana Janowi Pawłowi II
... święty to inaczej papież
„..., chodźmy” – powiedział Jezus do uczniów w noc przed męką
Ciastka, które podobno jadł z kolegami Jan Paweł II w młodości
Miasto rodzinne Jana Pawła II
Pozostałe litery czytane poziomo od góry utworzą hasło – należy wpisać je do zeszytu.
Klasy I-III
-Wprowadzenie w temat - film około 15 min
https://www.youtube.com/watch?v=3Mpjh3o2P_A
- Uczeń otrzymuje przygotowuje samodzielnie ślad stopy, na którym rysuje lub zapisują konkretną propozycję realizacji papieskiego wezwania „wstańcie, chodźmy...”. np. „...posprzątać zabawki, żeby ucieszyć rodziców”; „...do kościoła, żeby spotkać się z Panem Jezusem” lub „...pomóc ludziom, którzy jeszcze nie słyszeli o Panu Bogu”.
Przedszkole
1-3 Temat: „Wstańcie, chodźmy”
-Wprowadzenie w temat - film około 15 min
https://www.youtube.com/watch?v=3Mpjh3o2P_A
- Uczeń otrzymuje przygotowuje ślad stopy, na którym rysuje konkretną propozycję realizacji papieskiego wezwania „wstańcie, chodźmy...”. np. „...posprzątać zabawki, żeby ucieszyć rodziców”; „...do kościoła, żeby spotkać się z Panem Jezusem” lub „...pomóc ludziom, którzy jeszcze nie słyszeli o Panu Bogu”.
3-4 Temat: „Wstańcie, chodźmy”
-Wprowadzenie w temat - film około 15 min
https://www.youtube.com/watch?v=3Mpjh3o2P_A
Uczeń otrzymuje przygotowuje ślad stopy, na którym rysuje konkretną propozycję realizacji papieskiego wezwania „wstańcie, chodźmy...”. np. „...posprzątać zabawki, żeby ucieszyć rodziców”; „...do kościoła, żeby spotkać się z Panem Jezusem” lub „...pomóc ludziom, którzy jeszcze nie słyszeli o Panu Bogu”.
5-6 Temat: „Wstańcie, chodźmy”
-Wprowadzenie w temat - film około 15 min
https://www.youtube.com/watch?v=3Mpjh3o2P_A
- Uczeń otrzymuje przygotowuje ślad stopy, na którym rysuje konkretną propozycję realizacji papieskiego wezwania „wstańcie, chodźmy...”. np. „...posprzątać zabawki, żeby ucieszyć rodziców”; „...do kościoła, żeby spotkać się z Panem Jezusem” lub „...pomóc ludziom, którzy jeszcze nie słyszeli o Panu Bogu”.
T: Czas Wielkanocny
Klasy: VII - VIII
1. Wyjaśnienie głównych prawd katechezy
Z pewnością jesteście ciekawi kim byli ludzie stojący przy pustym grobie i w jaki sposób dowiedzieli się o tym, że Pan Jezus zmartwychwstał. W udzieleniu odpowiedzi na to pytanie pomoże nam św. Mateusz. który w swojej ewangelii opisał te wydarzenia:
„O świcie pierwszego dnia tygodnia przyszła Maria Magdalena i druga Maria obejrzeć grób. A oto powstało wielkie trzęsienie ziemi. Albowiem anioł Pański zstąpił z nieba, podszedł, odsunął kamień i usiadł na nim. Postać jego jaśniała jak błyskawica, a szaty jego były białe jak śnieg. Ze strachu przed nim zadrżeli strażnicy i stali się jakby umarli. Anioł zaś przemówił do niewiast: "Wy się nie bójcie! Gdyż wiem, że szukacie Jezusa Ukrzyżowanego. Nie ma Go tu, bo zmartwychwstał, jak powiedział. Chodźcie, zobaczcie miejsce, gdzie leżał. A idźcie szybko i powiedzcie Jego uczniom: Powstał z martwych i oto udaje się przed wami do Galilei. Tam Go ujrzycie. Oto, co wam powiedziałem". Pośpiesznie więc oddaliły się od grobu, z bojaźnią i wielką radością, i biegły oznajmić to Jego uczniom” (Mt 28, 1-8).
2. Pytania dla was: (pytania są zadaniem, które wykonuje podczas lekcji. Proszę nie wysyłać odp.)
- Kto przyszedł rano do grobu Jezusa?
- Co się stało kiedy kobiety przyszły do grobu? - Kogo zobaczyły kobiety?
- Jak wyglądał anioł, którego zobaczyły?
- Co anioł powiedział kobietom?
- Co im pokazał?
- Jakie zadanie kobiety dostały od anioła?
Co zrobiły kobiety po spotkaniu z aniołem?
Teraz już wiemy skąd uczniowie wiedzieli, że Jezus zmartwychwstał. To wydarzenie będziemy wspominać jeszcze przez 50 dni, aż do momentu WNIEBOWSTAPIENIA Pana Jezusa. To bardzo radosny czas, który przypomina nam o tym, że przez swoją śmierć i zmartwychwstanie Pan Jezus pokonał śmierć i otworzył nam drogę do nieba.
Ponieważ zmartwychwstanie Pana Jezusa jest tak ważnym i tak radosnym wydarzeniem opowiada o nim także wiele osób na całym świecie. Posłuchajmy jednej z historii :
https://www.youtube.com/watch?v=_9lPbJ3nKhs
Klasy: IV - VI
T: Czas Wielkanocny
1. Wyjaśnienie głównych prawd katechezy
Z pewnością jesteście ciekawi kim byli ludzie stojący przy pustym grobie i w jaki sposób dowiedzieli się o tym, że Pan Jezus zmartwychwstał. W udzieleniu odpowiedzi na to pytanie pomoże nam św. Mateusz. który w swojej ewangelii opisał te wydarzenia:
„O świcie pierwszego dnia tygodnia przyszła Maria Magdalena i druga Maria obejrzeć grób. A oto powstało wielkie trzęsienie ziemi. Albowiem anioł Pański zstąpił z nieba, podszedł, odsunął kamień i usiadł na nim. Postać jego jaśniała jak błyskawica, a szaty jego były białe jak śnieg. Ze strachu przed nim zadrżeli strażnicy i stali się jakby umarli. Anioł zaś przemówił do niewiast: "Wy się nie bójcie! Gdyż wiem, że szukacie Jezusa Ukrzyżowanego. Nie ma Go tu, bo zmartwychwstał, jak powiedział. Chodźcie, zobaczcie miejsce, gdzie leżał. A idźcie szybko i powiedzcie Jego uczniom: Powstał z martwych i oto udaje się przed wami do Galilei. Tam Go ujrzycie. Oto, co wam powiedziałem". Pośpiesznie więc oddaliły się od grobu, z bojaźnią i wielką radością, i biegły oznajmić to Jego uczniom” (Mt 28, 1-8).
2. Pytania dla was: (pytania są zadaniem, które wykonuje podczas lekcji. Proszę nie wysyłać odp.)
- Kto przyszedł rano do grobu Jezusa?
- Co się stało kiedy kobiety przyszły do grobu? - Kogo zobaczyły kobiety?
- Jak wyglądał anioł, którego zobaczyły?
- Co anioł powiedział kobietom?
- Co im pokazał?
- Jakie zadanie kobiety dostały od anioła?
Co zrobiły kobiety po spotkaniu z aniołem?
Teraz już wiemy skąd uczniowie wiedzieli, że Jezus zmartwychwstał. To wydarzenie będziemy wspominać jeszcze przez 50 dni, aż do momentu WNIEBOWSTAPIENIA Pana Jezusa. To bardzo radosny czas, który przypomina nam o tym, że przez swoją śmierć i zmartwychwstanie Pan Jezus pokonał śmierć i otworzył nam drogę do nieba.
Ponieważ zmartwychwstanie Pana Jezusa jest tak ważnym i tak radosnym wydarzeniem opowiada o nim także wiele osób na całym świecie. Posłuchajmy jednej z historii :
https://www.youtube.com/watch?v=_9lPbJ3nKhs